2008-11-03

Halottak napja....

Mar penteken kimentem a gyerekekkel a monostori temetobe, hogy szedjem ossze a nagyszuleim sirjat es vilagitsak mert szombatra a Hazsongardit es az Iklodi temetot terveztuk be. Delelott elindultam a ket gyerekkel, miutan sikerult meggyoznom Dorat, hogy nagyon kozel van, nem kell sokat gyalogolni, mert o folyton taxiba akart ulni...vagy "barmilyen autoba", csak "ne menjunk gyalog". Amikor kiertunk, megalapitotta hogy anya nem tevedett, (tevedni nala =hazudni), mert tenyleg kozel volt a temeto. Mire kiertunk Zalan elaludt a babakocsiba, elindultunk felfedezo utra, hiszen tavaly egyik sirhelyt nem talaltam meg, es iden eldontottem hogy ha torik ha szakad, addig nem jovok haza amig ra nem talalok. Sajonos nem jott ossze, mert szegeny Dorat miutan ket orat setaltattam fel-le a temeto szuk osvenyein, hatarozottan megallapitotta hogy "lehet mar nincs is meg" , es most azonnal menjunk mar haza, mert o nem jon meg egyszer vegig az egesz temeton. Kimerulten es elnyutt idegzettel, hazajottunk, Zalan csak akkor ebredt meg amikor mar kijottunk a temeto kapujan. Masnap reggel, megbeszeltem anyamekkal hogy talalkozunk a temetoben, hogy mutassak meg hol van a sirhely. Reggel kerdeztem Doratol hogy akar-e velem jonni, vagy marad tataval, azt mondta hogy nem jon....ne is halljon a temetorol. Ugyhogy egyedul indultam el, es sikerult ratalalni a sirra, ami nem is volt annyira elbujtatva, szerintem parszor azelotti nap el is mentunk mellette. Ugyhogy "kielegulve" ertem haza:::))).Este elmentem a sogornommel es Doraval a hazsongardiba is... a korom sotetben, valaki arrabb biztos fenykepezett mire a lanyom megallapitotta hogy az a feny "tuzijatek, de csak egy!!!!" Jot rohogtunk rajta, persze o nem ertette miert:::)))
A falura utazas elmaradt vasarnapra, mert Gabornak dolga volt (mint mindig)...de igy is jol sikerult ez a hetvege....harom napig jartuk a temetoket, hogy megemlekezzunk azokrol akik elhunytak," akiket elvittek az angyalok", Dora mondasa szerint. Igy telt el iden Nov.1....


Toklampas....

Nincsenek megjegyzések: