2008-10-22

Ejszakai mese

MInden este ujjabban Susut olvassuk, amint mar emlitettem....minden nap ket fejezetett. Estenkent bebujunk a puha meleg agyikoba, es olvasunk....kozben Zalan megissza a teajat, Doracskam a tejet(ezen a heten o is teat ivott a bepirult torka miatt). Azutan megbeszeljuk hogy mi is tortent a meseben. Ez igazi szineloadas nalunk, Dora log le az emeletrol, magyaraz, Zalan meg helyesloen bollogat es kiegesziti a mondokat azzal hogy "ba". Mert azon kivul hogy "do"(Dora), baba, mama, tata, "bi"(ami bilit jelent), papa....nem sokat mond. De mindent megert es mindent megmagyaraz, ha valamit nem ertesz huz maga utan es megmutatja. Az este azzal folyatatodik, hogy imatkozunk, dallal kezdjuk aminek a szovege igy hangzik"Ket kezunket osszeteve,/ Imatkozzunk reggel-este,/ Mert van aki meghallgat,/ Van Isten ki valaszt ad,/ Fennt az egben".Ezutan elmondjuk az esti imat :"En Istenem jo Istenem, becsukodik mar a szemem, de a tied nyitva Atyam, amig alszom vigyazz ream. Vigyazz kedves szuleimre, meg az en jo testverkemre, mikor a nap ujra felkell, csokolhassuk egymast reggel. Amen." A fiam is osszekulcsolt kezekkel imatkozik, hat ennivalo...persze egy ido utan az en kezeimet simogatja, de lenyeg az hogy egyetlen mozzanat sem maradhat ki a ritualebol, mert tudtomra hozzak hogy valamit kihagytam. Es ezutan jonnek az altatodalok: osszesen 10 drb, egymas utan leenekelem nekik, persze nem szabad sietnem, mert arra is felhivja a lanyom a figyelmemet, hogy ne siessek. Es ezert huzodik el nalunk az esti lefekves, van amikor tobb mint egy oraig. Amikor meg vegre elalusznak, persze en is elszunditok, de aztan egy orara ra megebredek, akkor mehetek csinaljam a dolgomat, kb 2 oranyit, addig melyen alszik a fiam, utana olyan mint egy nyul. Az este hamar elaludt, lazza is volt, mar remeltem hogy reggelig fel sem ebred. Ezert nekialltam olvasni, es megfeletkezven magamrol 2 -kor vettem eszre hogy hany az ora...nagy csendben bebujtam az agyba, hogy akkor aludjak en is 4-5 oranyit. Alig aludhattam el, mar jott is a fiam...mellem bujt es nem jott egyedul, hanem magaval hozta Susut is....hogy olvassunk. Es kezdodott a hiszti hogy en nem vagyok hajlando, hajnali 2-kor neki meset olvasni....fel oranyi boges utan megadta magat es elaludt, de addigra nekem kiment az alom a szemembol. Igy ert el engem a hajnali 4 ora, mire elaludtam. Es 8 kor felkeltek a gyerekek....:::))) sokat aludtam. Most meg esek le a labamrol, de kell fozzek...sajnos...

Nincsenek megjegyzések: